Twitter Reklamı
Twitter reklamı sosyal medya platformlarında en çok tercih edilen yöntemler arasında yer almaktadır. Her gün milyonlarca tweet atılan bu platform bu şekilde milyonlarca kişi tarafından kullanılmaktadır. Tüm dünyada sürekli kullanıcı sayısı artan platform marka bilinirliğini arttırmak isteyen şirketlerin reklam alanı olmaktadır. Twitter tarafından paylaşılan verilerde yapılan reklamların gün geçtikçe daha çok kullanıcının dikkatini çektiğini ortaya koymaktadır. Ayrıca Twitter’in kendi kullandığı algoritmalarla reklamlar en doğru kişilere gösterilmektedir. Markasını tanıtmak, güvenilir olduğunun bilinmesini isteyen şirketler bu mecrayı tercih etmektedirler.
Twitter reklam verme konusunda kullanıcılarına çeşitli kolaylıklar sunmaktadır. Buna rağmen her reklam kampanyasında olduğu gibi başarının yakalanması için titiz bir çalışma yapılması şarttır. Bunun için dijital platformlarda düzenlenen reklam kampanyaları konusunda deneyimli olan firmamızdan destek alınması yararlıdır. Alanında uzman ekibimizle şirketiniz için hazırlayacağımız mükemmel reklamlar ile hedef kitlenize ulaşabileceksiniz. Marka tanıtımını yapmanın yanında ayrıca satış grafiğinizi de yükseltebileceksiniz.
Twitter Reklam Türleri Nelerdir?
Twitter reklam türleri nelerdir konusunda platform kullanıcılarına çok sayıda seçenek sunmaktadır. Bu platformda kullanıcıların daha çok küçük işletmeleri takip ettikleri görülüyor. Bundan dolayı da reklam için Twitter’i kullanan küçük işletmeler büyümekte ve daha çok satış gerçekleştirebilmektedirler. Şirketin faaliyet alanına ve ulaşılmak istenen hedef kitleye bağlı olarak platformun sunmakta olduğu türlerden biri ya da birkaç tercih edilebilmektedir. Müşteri memnuniyeti odaklı hizmet veren firmamızda bu seçeneklerden hangisinin şirketiniz için uygun olduğu yapılan analizlerle belirlenmektedir. Ardından reklamın yayınlanması için gerekli çalışmalar yapılmaktadır. Kullanılabilecek reklam türleri arasında şunlar yer almaktadır.
- Öne çıkan tweet: Reklamı veren tarafından hazırlanan tweet kendisini takip etmeyen kişilere de gösterilmektedir. Normal tweetler gibi retweet edilebilmekte ve beğenilebilmektedir. Bunun reklam olduğunu ortaya çıkaran özelliğiyse altında öne çıkarılmış yazmasıdır.
- Öne çıkarılmış hesap: Bu yöntemde öne çıkarılan hesap henüz takip etmeyen kişilerin zaman tünellerinde gösterilir ve takip etmeleri için buton içerir.
- Öne çıkarılmış trendler: Trend olan konular Twitter kullanıcılarının en çok konuştukları konulardır. Bundan dolayı öne çıkarılmış trendler kullanıcıların zaman tünellerinde ve keşfetlerinde en üst sırada yer almaktadır. Bu yöntemle belirlenen hastaglar hakkında kullanıcılar bir şeyler yazmaya başladığında organik paylaşımlar ve etkileşimler olmaya başlamaktadır.
- Otomatik reklamlar: Twitter’in bu özelliği platformda yeni reklam vermeye başlayanlar için idealdir. Yapılan aylık ödeme ile günlük olarak dört tweet otomatik olarak öne çıkartılmaktadır. Platform tüm reklamlarda olduğu gibi otomatik reklamlarda da titiz davranmaktadır. Orijinal olmayan tweetler paylaşılmamaktadır.
Twitter Reklamı Nasıl Verilir?
Twitter reklamı nasıl verilir konusunda hiç bilgisi olmayan kişiler için platform detaylı bilgiler vermektedir. Bunun yanında verimli bir reklam kampanyası düzenlenmesi için profesyonel destek alınması yararlıdır. Profesyonel destek olmadan yapılacak reklam çalışmalarından yeterli verimin alınması mümkün olmayabilir. Bundan dolayı markanın adını duyurmayı, büyümeyi hedefleyen şirketler mutlaka profesyonel bir ekiple çalışmalıdır.
Platformda reklam vermeye başlamak için öncelikle hesabı olmayan şirketler kendi hesaplarını açmalıdırlar. Daha sonra hesap üzerinden ülke saat dilimi gibi seçimler yapılarak reklam hesabı da onaylanabilmektedir. Reklamın ulaşması istenen hedef önceden belirlenmelidir. Bundan sonra reklam grubu ve teklif verme aşamasına geçilmektedir. Reklamın yerleşim yeri seçildikten sonra kitle hedeflenerek kampanya başlatılmalıdır. Tüm aşamalarda Twitter kullanıcılarına yardımcı olmakta gerekli yönlendirmeleri yapmaktadır.
Twitter Reklam Başarılı Olması İçin Yapılması Gerekenler
Twitter reklam başarısı için yapılması gerekenler arasında öncelikle şirketin kendini tanıtacak tweetler atması bulunmaktadır. Ürün ya da hizmetinizin kısa tanıtımını yapmalısınız. Belki de kullanıcılar şirketinizin faaliyet alanını bilmiyorlardır. Onlara çok memnun kalacakları bir satış deneyimi yaşayacaklarını anlatacak tweetler paylaşmak gerekmektedir. Kısa ama kişiyi harekete geçirecek olan paylaşımlar yapılmalıdır. Kartlar kullanılmalıdır bu kartlar ile uygulama yükleme linkleri, site önizlemeleri, konuşmalar eklenebilmektedir.
Twitter reklamın başarılı olmasında en önemli etken doğru bir stratejinin geliştirilmesidir. Bunun yanında özgün içerikler, görseller, videolar paylaşılmalıdır. Kullanılan görselin ya da videonun kaliteli olması kullanıcıların ilgisini çekmeyi başaracaktır. Kampanyanın birden çok hedefi olabilmektedir. Bu durumda tüm hedefleri gerçekleştirecek farklı içerikler hazırlanmalıdır. Günümüz reklamcılık sektörünün geleneksel yöntemlerden uzaklaştığı ve dijital platformlara yöneldiği görülmektedir. Bunan dolayı dijital platformlarda da reklamın verilmesi amaçlandığında firmamız gibi güvenilir işinde uzman firmalardan destek alınmalıdır.