Facebook Reklamları

Facebook Reklamları

Facebook reklamları marka değerini arttırmak, hedef kitlesiyle etkili iletişim kurmak isteyen işletmelerin tercihi olmaktadır. Facebook dünyanın en çok kullanıcısı olan sosyal medya platformudur. Milyonlarca kullanıcısı olan bu platform sunduğu reklam hizmetiyle işletmelerin yanında yer almaktadır. Bu reklamların düşük maliyetli olması çok geniş bir kitleye hitap edilebilmesi ile platformun sunduğu reklam seçeneği tercih edilmektedir. İşletmelerin reklamlarına yer veren platform kendi kullanıcılarının da yer alan reklamlarla daha iyi deneyimler yaşamasını sağlıyor.

Facebook reklamları kullanarak web sitenizin trafiğini arttırabilir, satış grafiğinizi yükseltebilirsiniz. Aynı zamanda potansiyel müşterilerinize ulaşabilirsiniz. Dijital dünyada düzenlenen reklam kampanyaları geleneksel reklamlardan farklıdır. Bunun için özel bir uzmanlık gerektirmektedir. Firmamız da alanında uzman ekibi tecrübesi sayesinde düzenleyecekleri reklam kampanyalarından beklentilerinizin üzerine çıkacak sonuçlar almanızı sağlamaktadır. Facebook tarafından işletmelerin reklam kampanyalarını düzenleyebilmesi için özel hesap açmalarını istemektedir. Business hesabın açılması diğer düzenlemelerin yapılması gibi tüm işlemlerde ekibimiz tarafından yapılmaktadır.

Facebook Reklamları Avantajları

Facebook reklamları avantajları oldukça fazla olmasıyla işletmelerin beklentilerini karşılamaktadır. Çok iyi bilindiği gibi sosyal medya platformları artık sadece insanların sosyalleştiği alanlar olmaktan çıkmıştır. Bunun yanında ayrıca haber almak, markaların güvenirliğinin kontrol edildiği hatta alışverişin yapıldığı platformlara dönüşmüşlerdir. Facebook’ta bu dönüşüm sonucunda işletmelerin reklam vererek Pazar paylarını arttırma isteğinin gerçek olmasını sağlamaktadır. Günlük, haftalık gibi ödeme yöntemi kullanılmakta uygun maliyetli olmasıyla bütçelere büyük yükler getirmemektedir. Ayrıca diğer platformların aksine Facebook’ta reklamın kaç kişi tarafından görüldüğü bilgisine net olarak erişim sağlanabilmektedir. Bu platformda reklam vermenin avantajları arasında şunları saymak mümkün olmaktadır.

  • Marka bilinirliliğinin artması
  • Potansiyel müşterilerle etkileşim sağlanması
  • Sadık müşteriler oluşturulması
  • Pazar payının arttırılması

Facebook Reklam Nasıl Verilir?

Facebook reklamı nasıl verilir araştırması yapıldığında platformun bu konuda kullanıcılarına eğitimler verdiği görülmektedir. Bu eğitimlere katılmak için zaman ayıran kişiler, işletmeler reklam kampanyalarını kendileri düzenleyebilmektedirler. Yalnız çok iyi bilindiği gibi sosyal medya platformlarında içeriklerin sürekli yenilenmesi gerekmektedir. Bir reklam kampanyası başladığından bittiği tarihe kadar sürekli yeni içeriklerle desteklenmelidir. Ayrıca eksiklikler tespit edilerek giderilmelidir. Bu konuda da Facebook kullanıcılarına destek vermektedir. Tüm bu bilgiler grafikler halinde kullanıcılara sunulmaktadır. Bütün bu süreci profesyonel bir ekiple yönetmek elbette maksimum fayda alınmasını sağlamaktadır. Facebook’ta reklam kampanyası düzenlenmesi şu aşamaları içermektedir.

  • Reklam verme amacının seçilmesi: Bu seçenekte reklamın neden verildiği belirtilmelidir. Satışı arttırmak, markanızı tanıtmak, uygulamanın indirilmesini sağlamak seçilebilmektedir.
  • Hedef kitlenin seçilmesi: Hedef kitle, yaş, konum, ilgi alanı, cinsiyet gibi seçenekler arasından tercihler yapılabilmektedir.
  • Reklamın yayınlanacağı yerin seçilmesi
  • Bütçenin belirlenmesi: Günlük ya da toplam olarak bütçe belirlenebilmektedir. Verilen reklamda bu bütçe kesinlikle aşılmamaktadır. Platform bütçe dolduğunda reklamı otomatik olarak durdurmaktadır.
  • Format seçilmesi: Reklamın tek görsel, video ya da slayt olarak hazırlanması mümkün olmaktadır.
  • Sipariş verme: Reklam onaylandıktan sonra artık yayınlanmaya başlanmaktadır.
  • Reklamların ölçülmesi ve yönetilmesi: reklam yöneticisi sayfasından reklamın performansı takip edilebilmektedir. Reklam geliştirilerek düzenlenebilmektedir.

Facebook Reklam Modelleri Nelerdir?

Facebook reklam modelleri nelerdir incelendiğinde reklamın verilme amacına göre modelin belirlenmesine olanak sağlamaktadır. İşletmeler bu modellerin birini ya da birkaçını bir arada kullanabilmektedirler. Facebook işletmelerin verdikleri reklamlarla kendi hikayelerini anlatmalarını sağlamaktadır.

  • Fotoğraf reklamı: Kullanılan reklam formatları arasında fotoğraf öne çıkmaktadır. Burada kullanılacak görsellerin kalitesi, çözünürlüğü yüksek olmalıdır.
  • Video reklamlar: sesli videolarla işletmenizin tanıtımını hiç metin kullanmadan yapabilirsiniz.
  • Hikaye reklamları: Facebook’ta bulunan hikaye bölümüne şirketiniz için hazırlayacağınız hikayeleri ekleyebilirsiniz. Facebook’un bu bölümü kullanıcılarının en çok ziyaret ettikleri bölüm olmaktadır.
  • Massenger reklamları: ile potansiyel müşterilerinizle konuşabilirsiniz. Hali hazırda var olan ya da müşteriniz olmasını istediğiniz kişilerle etkili bir iletişim kurmanız bu yöntemle mümkün olmaktadır.
  • Döngü reklamlar: bir reklam içinde on adede kadar görsel sırayla öne çıkartılmaktadır. Bu görsellerin kendi bağlantıları bulunmaktadır.
  • Slayt gösterisi: Slayt gösterisi olarak hazırlanan klipler hedef kitlenizin ilgisini çekecektir.
  • Koleksiyon gösterisi: Bu şekilde hedef kitlenizin ürün ve hizmetlerinizi keşfetmesi, incelemesi mümkün olmaktadır.
  • Oynanabilir içerikler: Özellikle uygulamalar için geliştirilen reklam yöntemidir. Uygulamayı tanıtan oynanabilir içerikler sayesinde kişiler indirmeden önce deneyimleyebilmektedirler.

Facebook ve tüm dijital platformlarda şirketinizin tanıtımını profesyonel bir kadro ile yapmak için firmamızla iletişime geçebilirsiniz. Ekibimiz maksimum fayda sağlayacağınız reklamları hazırlamanın yanında web sitenizin seo optimizasyonunu da yapmaktadır.