Tıklama Başına Ödeme Yönetimi

Tıklama Başına Ödeme Yöntemi

Tıklama başına ödeme yöntemi ile reklam verenlerin sadece reklam tıklandığında ödeme yapıyor olması anlamına gelmektedir. Bu şekilde hazırlanan reklamın sadece tıklandığı takdirde ödeme yapılmaktadır. Google tarafından kullanıcılarına sunulan bu yöntem düşük maliyetli olmasıyla tercih edilmektedir. Bu yöntemin en önemli avantajı reklamın hedef kitleye ulaşması ve tıklanması halinde ödeme yapılıyor olmasıdır. Tıklama başına ödeme yapılması yöntemiyle şirketler reklamlar için düşük bütçeler ayırabilmektedirler. Bunun yanında reklamlarla sonuç daha kısa sürede alınabilmektedir.

Web sitesinin üst sıralarda çıkmasını isteyen şirketler seo optimizasyonu yapmanın yanında reklam verme yöntemini de kullanabilirler. Bu şekilde sitenin trafiği arttırılarak, satış grafiği de yükseltilebilmektedir. İnternet üzerinden reklam verirken bu yöntemin kullanılması ile firmanın bütçe kontrolünü yapabilmesi mümkün oluyor. Daha düşük maliyetlerle daha verimli reklam çalışmalarının yapılması sağlanmaktadır.

Tıklama Başına Ödeme Yöntemi Nasıl Kullanılır?

Tıklama başına ödeme yöntemi nasıl kullanılır sorusuna cevap olarak bunun üç aşamada gerçekleştiğini belirtebiliriz. Öncelikle şirketinizin seo optimiziasyonu yapılmış kaliteli bir web sitesi olması gerekmektedir. Reklam başarılı olsa dahi internet siteniz kaliteli, kullanıcı dostu olmadığı takdirde ziyaretçiler alışveriş yapmaktan vazgeçebileceklerdir. Sitenizin hazır olmasının ardından Google tarafından geliştirilen ve günümüzde başka şirketler tarafından da kullanılan tıklama başına ödeme yöntemiyle reklam vermeye başlayabilirsiniz. Bunun için üç aşamalı bir işlem yapılması gerekmektedir.

  • Reklamın hazırlanması: Reklam internet kullanıcılarına hitap ettiğinden kısa olmalıdır. Birkaç dakika içinde görseller, metinlerle ürün ya da hizmetlerinizi tanıtmalısınız.
  • Hedef kitle belirlenmesi: Hedef kitle belirlenmesi reklamın doğru kişilere ulaşması açısından çok önemlidir. Bunun için belli kriterler kullanılabilmektedir. Yaş grubu, ilgi alanları, eğitim düzeyi, cinsiyet gibi kriterler kullanabilirsiniz. Hedef kitleyi belirleyen anahtar kelimeler kullanılabilir.
  • Günlük bütçe belirlenmesi: Bu şekilde bütçenizi aşmanız gibi bir durum söz konusu olmayacaktır. Özellikle Google ödeme yapılan miktarın üzerinde bir maliyetle karşılaşılmaması için reklamı en uygun kişilere göstermektedir.

Tıklama Başına Ödeme Yönteminde Başarı

Tıklama başına ödeme yönteminde başarı reklamın kontrolünün ve gerekli düzenlemelerin yapılmasıyla arttırılabilmektedir. Çok iyi bilindiği gibi hazırlanan reklamlar sadece Google’de değil aynı zamanda sosyal medya platformlarında da gösterilmektedir. Her sosyal medya platformu kullanıcı profili ve kullanım amacı farklı olduğundan reklamın buna uygun olarak düzenlenmesi gerekmektedir. Bu platformlarda tıklama başına reklam modelini kullanırken farklı hedef kitle belirlemesi de yapılabilmektedir. Hazırlanan reklam beklenen başarıyı yakalayamadığı takdirde düzenleme şansı bulunmaktadır.

Reklamın içeriğinde değişiklikler yaparak tıklanma sayısı arttırılabilir. Bunu yanında özellikle Google reklamın birden fazla sürümünü oluşturma imkanı sunmaktadır. Bu sürümleri farklı zamanlarda yayınlayarak hangisinin daha başarılı olduğunu görme imkanı bulabilirsiniz. Ayrıca Google başarı grafiğini kontrol etme olanağını da kullanıcılarına vermektedir. Bu grafik sayesinde reklamın başarılı olup olmadığı kontrol edilebilmektedir.

Tıklama Başına Ödeme Yöntemi Kullanılabilecek Platformlar

Tıklama başına ödeme yöntemi kullanılabilecek platformlar ve kullanım şekli gün geçtikçe gelişmektedir. İlk olarak Google tarafından geliştirilen bu yöntem günümüzde Google tarafından da farklı şekillerde kullanıcılarına sunulmaktadır. Bu yöntemlerden birkaç tanesinin bir arada kullanılması markanın bilinirliliğini arttırmak, güvenilir olduğunu kanıtlamak için yararlıdır. Ayrıca yapılan araştırmalar bu reklam metodunun başarı düzeyinin oldukça yüksek olduğunu ortaya koymaktadır. Şirketin başarısı için kullanılabilecek tıklama başına ödeme yöntemi reklamları arasında şunlar yer almaktadır.

  • Google arama ağı reklamları: Bu şekilde verilen reklam kullanıcının yaptığı arama sırasında üst sıralarda ekrana gelir. Kullanıcı reklamın üzerine tıkladığı takdirde Google şirketten ödeme almaktadır. Reklam tıklanmadığında bir ödeme söz konusu olmaz. Reklamın ekranda görünmesi için mutlaka doğru anahtar kelime kullanılması gerekmektedir.
  • Görüntülü reklam ağı: Son yılların popüler reklam yönteminde hazırlanan reklam sizin belirlediğiniz web sitelerinde gösterilmektedir. Bu modelde sadece kullanıcıların sitenizi ziyaret etmeleri halinde ödeme yapılmaktadır.
  • Alışveriş reklamları: Bu yöntemi e-ticaret sitesi olanlar daha çok tercih etmektedirler. Google’a ürünlerinizin neler olduğunu ve fiyatlarını gönderdiğinizde yapılan aramalarda kullanıcılara üst sıralarda gösterilmektedir.
  • Yeniden pazarlama reklamları: Hazırlanan reklam sadece web sitenize daha önce giriş yapmış kişilere gösterilmektedir. Böylece doğru kişiye gösterildiğinden emin olunabilmektedir.
  • Sosyal medya reklamları: Her sosyal medya platformunun bunun için geliştirdiği stratejiler bulunmaktadır. Kullanılacak sosyal medya platformunun kuralları incelenerek reklam verilebilmektedir.

Görüldüğü üzere tıklama başına ödeme yöntemi kullanılarak çeşitli reklam kampanyaları çeşitli platformlarda düzenlenebilmektedir. Reklamın başarısı için mutlaka profesyonel ekipler tarafından hazırlanması gerekir. Firmamız bu alanda uzman ekibiyle düşük bütçelerle reklam kampanyalarınızı düzenleyebilmektedir. Ayrıca yukarıda belirttiğimiz tüm aşamalar titizlikle takip edilerek reklamın başarısının arttırılması da sağlanmaktadır. Ayrıntılı bilgi için bizimle iletişime geçebilirsiniz.