Tik Tok Reklamları
Tik tok 2016 yılında hayata geçirilmiş olan bir video paylaşım platformudur. Bu platform üzerinden paylaşılan videolar dünya üzerinde milyonlarca kişi tarafından izlenmektedir. Dünyanın en çok indirilen uygulaması olma özelliğini taşımaktadır. Çin menşeili olan uygulama dünyanın tüm ülkelerinde gittikçe büyüyen kullanıcı sayısı ile rakiplerinin önüne geçmektedir. Uygulama üzerinde 15 saniye ile 60 saniye arasında süreyi kapsayacak şekilde videolar paylaşılabilmektedir. 75 farklı dil seçeneğine yer vermekte bu şekilde dünyanın neredeyse her ülkesinden kullanıcıya sahip olmasıyla dikkatleri çekmektedir.
Tik tok reklam pazarı da aynı uygulama gibi büyümeye devam etmektedir. Çok iyi bilindiği gibi günümüzde dijital kullanıcılar bir içeriğin metin yerine videodan oluşmasını tercih etmektedirler. Özellikle eğlenceli ve orijinal olan içerikler kullanıcıların dikkatini çekmeyi başarmaktadır. Dev markaların dahi bu platformda reklam vermeyi tercih ettikleri görülüyor. Tik tok’a video yüklemek ve kullanmak kadar reklam vermek de çok kolaydır. Bunun için şirketlerin hedef kitlelerine ulaşmak için gün geçtikçe daha çok Tik tok kullandıkları görülmektedir. Bir şirketin marka değerinin ve satış grafiğinin artması için dijital platformlarda yer alması şarttır. Bizlerde firma olarak bu amaçlarınızın gerçekleşmesi için gerekli çalışmayı yapmaktayız.
Tik Tok Reklam Nasıl Verilir?
Tik tok reklam vermek şirketlerin hedef kitlesiyle iletişim kurmalarının en kolay yollarından birisidir. Öncelikle Tik tok reklam hesabı açılması gerekmektedir. Hesabı kısa bir sürede açmak mümkün olmaktadır. Bu sırada uygulamanın istediği şirket adı, adresi, vergi bilgileri, ödeme bilgileri girilmelidir. Bu şekilde hesap oluşturulduktan sonra reklamın amacı belirlenmelidir. Bu anlamda uygulama reklam verenlere üç farklı seçenek sunmaktadır. Farkındalık oluşturma, düşünme, dönüşüm. Firmamızdan destek aldığınız takdirde sizin için hangi hedefin seçilmesinin uygun olduğu uzmanlarımız tarafından belirlenmektedir.
Reklamın bütçesi de kampanya başlatılmadan seçilebilmektedir. Tik tok bu konuda müşterilerine iki seçenek sunuyor. Günlük ve yaşam boyu bunlardan hangisinin seçileceği konusunda karar verilerek bütçe belirlenmektedir. Bunun sonrasında ise hedef kitlenin özellikleri belirlenmelidir. Uygulama bu konuda kullanıcılarına şu seçenekleri sunuyor. Yaş, cinsiyet, dil, konum bunun yanında kullanılan cihaza, kullanıcıların ilgi alanlarına göre de hedef kitle belirlenebilmektedir. Tit tokta reklam iki farklı şekilde yayınlanmaktadır. Banner reklamlar ve yayın içi reklamlar olarak sayılabilmektedir. Banner reklamlar uygulama açıldığında hemen ekrana gelmektedir. Bannere tıklanarak reklam verene erişim sağlanmaktadır. Yayın içi reklamlar doğrudan bağlantı verilerek yayınlanmaktadır.
Tik Tok Reklam Başarısı Nasıl Sağlanır?
Tik tok reklam başarısı nasıl sağlanır incelemesini yaptığınızda verilecek reklamın markaya uygun olarak hazırlanması ilk şart olarak dikkatleri çekmektedir. Tik tok kullanıcı profili daha genç olmasıyla dikkatleri çekiyor. Bunun için hazırlanan içeriklerin ve reklam kampanyasının gençlerin ilgisini çekecek şekilde olması gerekiyor. Reklam ilgi çekici bir içeriğe sahip olmadığı takdirde başarılı olması mümkün değildir. Yeni bir süreç olarak uygulamada reklam verilmesi şirketlerin hedef kitlelerine ulaşmaları açısından önemlidir. Sosyal medya reklamlarının hazırlanması ve bunların takibi gerekli düzenlemelerin yapılması profesyonel ekibimiz tarafından titiz şekilde yapılmaktadır.
Özgün içerik hazırlanması konusunda da mümkün olan titiz çalışma ekibimiz tarafından yürütülmektedir. Hazırlanan içeriğin orijinal olmasının yanında markanın kendisini yansıtması da önemlidir. Markayı yansıtan aynı zamanda eğlenceli içerikler en fazla ilgiyi çekmektedirler. Alınan geri dönüşlerin olumlu olduğu görülmektedir. Ayrıca reklamın başarısı için influencer ile çalışılması da yararlıdır. Onlardan alınacak destek reklamın daha fazla izlenmesini ve etkileşim olmasını sağlamaktadır.
Tik Tok Reklam Maliyeti
Tik tok reklam maliyeti düşük olmasıyla şirketler tarafından tercih edilmektedir. Bunun yanında ayıracağınız bütçenin doğru şekilde kullanılması şarttır. Reklamın maliyetinin bütçenizi aşmaması açısından önceden planlama yapılması gerekmektedir. Bu konuda çalışma firmamızdan destek almaya başlamanızla birlikte yapılmaktadır. Geleneksel reklamlardan çok daha etkili olan dijital reklamlar aynı zamanda daha düşük maliyetli olmalarıyla dikkat çekmektedirler.
Reklamın başarısı için gerekli düzenlemelerin alınan raporlar doğrultusunda yapılması da mümkün olmaktadır. Paylaşılan içeriklerin metinden çok videolar, görseller içermesi, bunlar içinde düzenleme yapılabiliyor olması avantaj olarak karşımıza çıkmaktadır. Her ne kadar Tik tok kullanımı kolay bir uygulama gibi görünse de aslında reklamların başarısı için titiz bir çalışma şarttır. Reklamın süresini şirketinizin beklentisine bağlı olarak günlük ya da yaşam boyu olarak belirleme imkanı bulunmaktadır. Detaylı bilgiler ve marka bilinirliliğini arttırmak için bizimle iletişime geçebilirsiniz.