İnstagram Reklamı
İnstagram reklamı özellikle ülkemizde çok kullanılmasıyla bu platformun şirketlere getirisi oldukça fazladır. İnstagram tüm dünyada milyonlarca kullanıcıya sahiptir. Ülkemizde ise en çok kullanıcısı olan sosyal medya platformu olma yolunda ilerlemektedir. Mobil cihazlar için geliştirilmiş bir uygulama olmasına rağmen masaüstü bilgisayarlardan da kullanılabilen bir uygulamadır. Bu özelliğiyle İnstagram üzerinden verilen reklamlarla şirketler hedef kitlelerine her an ulaşabilmektedirler. İnstagram’ın kendi reklam vermek için hazırlanmış bir programı bulunmamaktadır. Bunun yanında Facebook’a bağlı olan bu uygulamada reklam vermek için öncelikle Facebook Ad Manager hesabının açılması gerekiyor.
İnstagram üzerinden reklam vermek için şirketlerin özel bir zaman ayırmalarına ve çaba harcamalarına gerek bulunmamaktadır. Bu alanda uzman olan ekibimizle reklam kampanyalarınızı hazırlıyoruz. Tecrübeli bir ekip tarafından reklam kampanyasının hazırlanması başarı oranının maksimum olmasında etkili olmaktadır. Reklam için ayrılan bütçenin en verimli şekilde kullanılması mümkün olmaktadır. Reklamın hazırlanması ve yayınlanması tüm süreç boyunca takip edilmelidir. Ekibimizde tüm süreci yönetmekte ve maksimum verimin alınmasını sağlamaktadır.
İnstagram’da Reklam Vermenin Yararları
İnstagram’da reklam vermenin yararları oldukça fazladır. Markanın bilinirliliğini arttırmak, yeni müşteriler edinmek isteyen şirketlerin tercih etmeleri gereken platform olarak dikkatleri çekiyor. Her gün İnstagram’da kullanıcılar bireysel ve şirket hesapları üzerinden binlerce paylaşım yapmaktadırlar. Verilen reklamların bu paylaşımlar arasında kaybolmaması doğru strateji geliştirilmesi ile mümkün olmaktadır. Bu platform seçildiğinde düzenlenen reklam kampanyaları için ödemeler tıklama başına yapılmaktadır. Kısaca İnstagram reklamlarının yararlarını şu şekilde saymak mümkün olmaktadır.
- Hedef kitle ile etkili iletişim kurulabilmektedir.
- Şirkete yeni müşteriler kazandırılabilmektedir.
- Verilen linklerle web sitesine, bloglara trafik sağlanabilmektedir.
- Reklam kampanyalarının başlama ve bitme zamanı kullanıcı tarafından belirlenebilmektedir.
- Ödemeler tıklama başına yapılmaktadır.
İnstagram Reklam Nasıl Yapılır?
İnstagram reklam nasıl yapılır incelemesinde bunun belirli bir program çerçevesinde olması gerektiği belirtilebilmektedir. Bilindiği gibi İnstagram’da yapılan paylaşımlar hızla tüketilmektedir. Bunun için reklamın sürekli aynı içerikle yapılmasının bir yararı olmaz. Reklam kampanyasının süresi belirlenmeli ve buna uygun bir içerik takvimi hazırlanmalıdır. Belirlenen hedef kitlenin uygulamayı en çok kullandığı saatler tahmin edilerek içerikler bu saatler içinde paylaşılmalıdır. Bu şekilde istenen etkinin oluşması sağlanabilmektedir. İçeriklerin hazırlanması belli bir sıralama ile paylaşılması titiz bir çalışma yapılmasını gerektirmektedir.
Firma olarak iş disiplininden asla taviz vermemekteyiz. Müşterilerimiz için reklam kampanyalarını hazırlamadan önce firma analizini, rakip analizini yapmaktayız. Daha sonra şirketinize özel geliştirdiğimiz reklam stratejisini adım adım gerçekleştirmekteyiz. Başarılı bir şekilde yapılan kampanya ile alınan sonuçları da sizlere rapor olarak vermekteyiz. Reklamın başarısı gelen beğenilerle değil reklamı izlenmesiyle alışveriş oranının artmasından anlaşılmaktadır. Facebook hesabından reklam kampanyası hakkında veriler anlık olarak alınabilmektedir. Bu verilerle reklamın eksiklileri tespit edilebilmekte ve gerekli düzenlemeler yapılabilmektedir.
İnstagram Reklamı Başarısı İçin Neler Yapılmalıdır?
İnstagram reklamı başarısı için neler yapılmalı incelendiğinde öncelikle ilgi çekici ve özgün içeriklerin hazırlanması gerektiği görülmektedir. Hazırlanan içerikler mutlaka markanın tanıtımını yaparken aynı zamanda hedef kitleye de hitap etmelidir. Ayrıca kesinlikle özgün olmalıdır. Reklam kampanyası içinde yarışmalar düzenlenmesi, içeriklere yorum yapılması istenmesi, kullanıcıların fikirlerinin sorulması, etkinliklerin duyurusunun yapılması, indirim ve kampanyalar hakkında bilgiler verilmesi gerekiyor.
Aynı zamanda paylaşılan indirim kodlarını kullanan kişiler ya da ziyaretçiler için özel indirimler uygulanacağı bilgisi verilebilir. Eğlenceli ve dikkat çekici yapılan içerikler kullanıcılar tarafından tekrar paylaşılabilir. İnstagram’da çok fazla içerik paylaşmak takipçilerin ilgisinin azalmasına ve sıkılmasına neden olabilir. Bundan dolayı paylaşım oranının doğru olarak belirlenmesi şarttır. Uygulama üzerinden yerel pazarlamanın yapılmasının çok başarılı sonuçları olduğu bilinmektedir. Bu anlamda özellikle yerel işletmeler ve firmalar için İnstagram reklamları oldukça önemlidir. Sonuçları da kısa sürede alınabilmektedir.
İnstagram Reklam Maliyeti
İnstagram reklam maliyeti tıklanma başına olarak yapılan kampanyalarla oldukça düşük tutulabilmektedir. Özellikle hedef kitlenin doğru belirlenmesiyle reklam sadece müşterilere gösterilecektir. Bu sayede maliyetin ekstra artmasının önüne geçilmektedir. Profesyonel bir ekibe sahip olan firmamızla çalışmanız halinde en düşük maliyet en yüksek verimi almanız mümkün olacaktır. Tüm sosyal medya platformlarında şirketinizin tanınma oranını arttıracak ve satış grafiğinizi yükseltecek reklam kampanyaları için firmamızla iletişime geçebilirsiniz. Yapacağımız görüşme ile şirketiniz için en doğru reklam stratejilerini en uygun bütçelerle geliştirebiliriz.